Tositulos - Mainostoimisto Palvelumuotoilu Oulu

Digimarkkinointi ja Adwords

Digimarkkinointi, somemarkkinointi ja Google Adwords - Oulu

Digimarkkinointi ja somemarkkinointi ovat tämän ajan kuumia sanoja. Ne kattavat kaikki sähköiset markkinointikanavat ja -tavat. Sosiaalinen media eli some on tärkeä osa digimarkkinointia. Somea kuvaa hyvin interaktiivisuus eli vuorovaikutteisuus: käyttäjät osallistuvat julkaisujen ja postausten kommentointiin.

Tositulos digimarkkinointi, some-markkinointi, Oulu

Somemarkkinointi on tehokas tapa lisätä tietoisuutta tuotteista ja palveluista. Hashtagit eli avainsanat ovat sosiaalisen median tärkeä elementti. Hashtagejä voi seurata, jolloin käyttäjä näkee samalla hashtagillä ”korvamerkittyjä” julkaisuja.

Suosittuja sosiaalisen median palveluja ovat esimerkiksi Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn ja Pinterest. Some-medioiden hallintaan yritys tarvitsee somestrategian, jotta päivitystyö on tarkoituksenmukaista, systemaattista ja jatkuvaa.

Aikaisemmin kalasteltiin Facebook-sivulle tykkääjiä esimerkiksi arvonnan avulla, mutta nykyään tämä ei ole enää tavoiteltavaa. Mitä enemmän yksi Facebook-postaus saa tykkäyksiä, kommentteja ja jakoja, sitä enemmän se saa yleisöä.

Nykyään vallalla on ns. inbound-markkinointi, jossa kohderyhmä hankkii omatoimisesti tietoja tulevista hankinnoistaan. Siksi yrityksen on tarjoiltava aktiivisesti nettisisältöjä hakukoneoptimoinnin (SEO), hakukonemainonnan (SEM) ja some-strategioiden keinoin.

Hakukoneoptimointi on tärkeässä roolissa digimarkkinoinnissa, koska sen avulla ihmiset löytävät sinut Googlella. Yrityksen kannattaa optimoida kotisivunsa hakukoneisiin vaikuttavat tekijät, jotta kotisivut nousisivat mahdollisimman korkealle hakutuloksissa.

Googlea ei kannata myöskään yrittää huijata hakukoneoptimoinnissa, sillä se rankaisee siitä; esimerkki: kopioit nettisivullesi hyvät sisältötekstit suoraan joltakin toiselta nettisivulta, jolloin Google tunnistaa sen, joka on kopioinut tekstit alkuperäisestä eli ensimmäisenä julkaistusta lähteestä. Tällöin Google saattaa jättää sivustosi pimentoon hakutuloksissa.

Jos testaat sivustosi löytyvyyttä Googlella, muista käyttää selainta incognito-tilassa (Chrome-selain), jotta omat aikaisemmat hakusi ja klikkauksesi eivät vaikuta hakutulokseen (Firefox- ja Safari-selain: yksityinen selaus).

Nykyään Googlen asema on niin vahva, että voidaan karkeasti sanoa, että jos et löydy Googlella, sinua ei ole olemassa. Muista lisätä myös yhteystiedot ja aukioloajat somekanaviin ja nettipalveluihin, jotta Google osaa koostaa niistä oikeaa tietoa näytettäväksi hakutuloksissa. 

Google Adwords

Google Adwords on tehokas markkinointiväline, koska sen avulla ostetaan hakusanoja, joilla organisaatiota mainostetaan hakutuloksissa. Google Adwordsin suosio kasvaa koko ajan, ja yhä useampi yritys käyttää sitä. 

Yrityksen kannattaa miettiä tarkkaan, mitä hakusanoja se ostaa. Tämä liittyy vahvasti siihen, kuinka kohderyhmäsi käyttäytyy Googlessa. Ei siis  kannata ostaa hakusanoja, joita ei oikeasti käytetä, vaikka ne olisivat tunnettuja yrityksen sisällä.

Onkin tärkeää rajata Google Adwrdistä pois sellaiset hakusanat, jotka saattavat olla yrityksen tuotteen tai palvelun virallisia nimiä, mutta joita suuri yleisö ei käytä koskaan. 

Google Adworsin hinta riippuu esimerkiksi siitä, kuinka hyväksi Google arvostaa vaikkapa hakutuloksen kohdesivun nopeaa latautuvuutta. Google siis antaa laatupisteitä, jotka riippuvat tekemäsi Google Adwords -mainoksen laadusta. Laatupisteet vaikuttavat Google Adwordsin klikkauksen hintaan.

Lisää Google Adwordsistä Googlen Adwords-sivulla »

Tiedätkö, miksi LinkedIn-postauksissa ei kannata käyttää kuvia, linkkejä eikä videoita? Koska pelkät tekstipostaukset saavat enemmän näkyvyyttä. Siksi linkit on tapana laittaa kommentteihin. Mitä enemmän kommentteja, tykkäyksiä ja jakoja postaus saa, sitä enemmän se saa näkyvyyttä LinkedInissä.

Meidän palvelujemme avulla saat enemmän näkyvyyttä ja käyntejä sivustollasi, mikä lisää liidejä ja myyntiä. Mitä enemmän kävijöitä, sitä enemmän liidejä ja myyntiä.

Soita

Tämä sivu käsittelee aiheita digimarkkinointi, sosiaalinen media (some), somemarkkinointi, somestrategia, hakukoneoptimointi (SEO), inbound-markkinointi, hakukonemainonta (SEM), Google, Google Adwords, liidi paikkakunnalla Oulu.