Näin tehdään nähtävyys
4.5.2018
Jounin kauppa Ylläksellä teetti maailman suurimman poropatsaan. Idea on uniikki ja se ylitti uutiskynnyksen jo teko- ja kuljetusvaiheessa.
Joku voi kysyä, mitä hyötyä on tehdä jotain maailman suurinta. Siitä on paljonkin hyötyä, kuten saavutettu ilmainen medianäkyvyys.
Nyt some-aikana näkyvyys moninkertaistuu, koska potentiaalisia viestinviejiä ovat kaikki somen käyttäjät. Poron sarviin on kaiverrettu valmiiksi myös #jouninkauppa-hashtagi, jotta sitä käytettäisiin yhtenäisesti eri kanavissa.
Jos ajatellaan kustannuksia, poron vaihtoehtona olisi voinut olla vaikkapa tv-mainoskampanja. Kampanjoita kuitenkin tulee ja menee, mutta poro pysyy.
Niin kuin Kemin lumilinnakin löi läpi maailmanlaajuisesti, niin kaikesta, mikä on tarpeeksi suurta ja erikoista, voi tulla maailmanlaajuinen nähtävyys. Sen jälkeen yritys muistetaan siitä sen omistamasta nähtävyydestä.
Se on aika hyvä mediateko!