Tositulos-brändimarkkinointi Oulu

Think big kuten XXL

XXL

Muutama vuosi sitten katukuvaan ilmestyi XXL – jättimäinen urheilukauppa, jonka sisätiloissa kiertää kulkureitti Ikean tapaan. Jättimäisyys näkyy jo ulkona: liikettä koristaa lähes seinän korkuiset logokirjaimet.

XXL on omaksunut Think big -ajatuksen. Ensin oli Gigantti, joka kuulosti suurelta. Gigantisch on saksaksi megalomaaninen. Sekä XXL että Gigantti tulevat Norjasta.

XXL:n konsepti on hyvä ja puoleensavetävä. Siinä kaikki on tarkoituksella suurta: nimi, valomainos, liikkeen koko.

Jos siis haluat hyvän markkinointistrategian, kannattaa katsoa Norjaan. Ehkä Ruotsi on opettanut norjalaiset tekemään kansainvälisiä konsepteja.

Gigantin nimestä voisi päätellä, että kun ensin ”mega” oli suurta, giga on vielä suurempaa. Seuraavaksi suurta pitäisi olla tera. Mutta kuulostaako tera yhtä suurelta kuin mega ja giga? Ehkä se alkaa kuulostaa.

Arvattavasti tera.fi on varattu. Mutta niin on myös terantti.fi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *